142 Comments 24 februari 2010 142 Kommentarer

1.335 Pips här veckan

Best Forex Signals Vi befinner oss just nu sitter vid 1.335 punkter för veckan. Vet inte om det är tillräckligt bra för dig men det är säkert för mig. Igår hade vi EURJPY. EURUSD och CADJPY som nådde 300, 240 och 240 kärnor respektive, tillsammans med GBPJPY som fick avvecklas på 285 Pips.

Vi har fångat den stora flytten av veckan och från min erfarenhet är det mindre sannolikt att vi kommer se en liknande flytta denna vecka. Jag vill ändå ge ut signaler som vanligt men jag kommer inte att handla med mitt personliga konto. Det är enbart på grund av psykologiska skäl. Efter en god vinner vi tenderar att ta extra risk och i sin tur förlorar den vinst som räcker att gå tillbaka till ruta ett.

Just nu är jag väntar på marknaden för att göra större dra sig tillbaka innan man letar efter något avslut. Jag håller er uppdaterade genom att gå framåt.

Uppdatering på 5:00 EST / 10 PM GMT / 0.000 timmars Ljus:

Order ID: 7 | Uppdatering | $ GBPJPY Sälj 140,30 | Andra resultatmål uppnås vid 140 Pips Tidigare | Nu på 120
Order ID: 8 | Uppdatering | $ Sälj EURJPY 123,65 | Tredje resultatmål uppnås vid 150 Pips Tidigare
Order ID: 9 | Uppdatering | $ EURUSD Sälj 1,3615 | Tredje resultatmål nås på 120
Order ID: 10 | Uppdatering | $ Sälj CADJPY 87,15 | Tredje resultatmål uppnås vid 120 Pips Tidigare

Uppdatering på 9:00 EST / 2 AM GMT / 0.400 timmars Ljus:

Order ID: 7 | Uppdatering | $ Sälj GBPJPY 140,30 | Andra resultatmål uppnås vid 140 Pips Tidigare | Flytta Stop Loss till 139,55
Order ID: 8 | Uppdatering | $ EURJPY Sälj 123,65 | Tredje resultatmål uppnås vid 150 Pips Tidigare | Totalt 300 Pips
Order ID: 9 | Uppdatering | $ EURUSD Sälj 1,3615 | Tredje resultatmål uppnås vid 120 Tidigare | Totalt 240 Pips
Order ID: 10 | Uppdatering | $ CADJPY Sälj 87,15 | Tredje resultatmål uppnås vid 120 Pips Tidigare | Totalt 240 Pips

Uppdatering på 1:00 EST / 6 PM GMT / 0.800 timmars Ljus:

Order ID: 7 | Uppdatering | $ GBPJPY Sälj 140,30 | Andra resultatmål uppnås vid 140 Pips Tidigare | Övriga avvecklas på 75 Pips

Som ni redan vet vi sitter vid 1.335 punkter för veckan. I detta skede är jag inte handel några nya signaler på mitt personliga konto. Fast jag lovade att fortsätta att tillhandahålla nya signaler som de kommer. Jag hoppades att se en bättre pullback på de flesta par, i stället ser vi rörelser i sidled. Enligt min åsikt EURUSD och GBPUSD har plats för att flytta längre ner men jag kan inte se någon bekräftelse, och därför finns det inga officiella signaler i detta skede.

Nya besökare läs Forex Signaler och Forex Signaler FAQ

Dela det:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Digg
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Reddit
  • MisterWong
  • Tumblr
  • NewsVine
  • LinkedIn
  • Diigo
  • Add to favorites
  • MySpace
  • Propeller
  • Yahoo! Buzz
  • BlinkList
  • Tipd
  • FriendFeed
  • blogmarks
  • connotea
  • Identi.ca
  • email

Denna webbplats använder IntenseDebate kommentarer , men de är inte laddade för antingen din webbläsare stöder inte JavaScript, eller att de inte tillräckligt snabbt.

to “+1335 Pips This Week” 142 Svaren till "1.335 Pips denna vecka"

  1. Arif 24 februari 2010 kl 06:54 #

    Precis börjat följa dig signaler denna vecka .... Mycket imponerande ... håll em kommande

    • Leow 1 mars 2010 kl 06:44 #

      Hej, jag mycket nytt för denna signal, pls någon berätta för mig alla OCO eller pågående beställning, om du kille usingMT4 plattform, vilken typ av ordr du? 1. KÖP IMIT eller KÖP Stop?

    • Leow 1 mars 2010 kl 06:47 #

      Också hur man använder för 3 olika pris TP? Behöver öppna 3 position? för paret och för riktningen? Om KÖP ställning än har 3 öppna handeln? också för att sälja 3 öppen sälja den?

  2. BAILS 24 feb 2010 kl 06:55 #

    Igår kväll var första gången jag använde de signaler och jag är imponerad! uppenbarligen Jag vet nog att veta att nyckeln till forex är framgång över tid, men hey det var ändå en bra kväll!

    Jag använde EA på min 5-siffriga mäklare och helt enkelt lagt till en "0" till varje pip inställningarna men jag är fortfarande inte säker på det fungerat riktigt som alla affärer var stängda ut i tredje resultatmålet i stället för att avvecklas i delar?

    Dessutom är det några planer för dig att försöka utbilda folket här om hur / varför du väljer de poster som du gör? Även om jag uppskattar verkligen de tips jag vill det ännu mer om jag kunde förstå hur och varför så att jag en dag kunde hitta dem själv.

    Tack för allt, fortsätt göra ett bra arbete!

    • FirePips 24 februari 2010 kl 07:38 #

      Jag jobbar på det ... håller er uppdaterade.

      • BAILS 24 feb 2010 kl 10:11 #

        Kan inte vänta, uppskattar verkligen alla dina hårt arbete!

      • Arif 25 februari 2010 kl 06:37 #

        Bara att ha en ledig dag arn't dig, kompis? bra på dig!
        Är du baserad i New York?

    • amdegia 24 Februari 2010 kl 22:59 #

      Jag 2. Att .. ska bli kul att lära sig och se hur du ringer en signal ...

  3. Donovan 24 Februari 2010 kl 07:06 #

    God dag alla. Im new firepips. började titta nyligen. Jag skulle bara vilja veta om det finns en bättre handledning om hur man läser signaler. till exempel det står

    Order ID: 9 | Beställ Avbryter Beställ | $ EURUSD Sälj 1,3615 eller Köp 1,3700 | Stop Loss: 85 Pips | Ta Vinst: 40-80-120 Pips

    betyder att vi inte är på thosse nivåer och om jag gör det manuelt måste jag skapa ett för att sälja på 3615 och sedan ett köp på 1,3700. sedan som någonsin en träffar jag först annullera den andra. Är jag på rätt spår.

  4. Duane 24 feb 2010 kl 07:12 #

    Nice Work Fire!

  5. Prakash 24 Februari 2010 kl 07:16 #

    Hej,

    Mycket bra att gå. Kan du överväga att skicka de signaler direkt till vår handel konto.

    ZuluTrade är ett exempel på en sådan sak.

    • FirePips 24 februari 2010 kl 07:40 #

      Det är bra idé, men det får mig att tänka på hur mycket extra arbete det skulle innebära. För att vara uppriktig, det är mycket som händer vid tiden för signaler. Det tar tid att skriva upp signaler och sedan skicka dem via e-post, TW och FB, uppdatera bloggen etc.
      Plus att jag handlar på mina konton samtidigt. Lägga till något extra skulle medföra förseningar och gör mitt liv svårare speciellt de signaler som inträffar tidigt på morgonen.

    • liaueg 24 februari 2010 kl 10:18 #

      Hej Prakash, jag arbetar på sådana EA.
      Kort sagt, när, Firepips ge ut sin signal, så länge det är någon som kan uppdatera docuement (tycker borde inte vara ett problem som jag tror FP stöd spänna över de flesta tidszon) i den centrala databasen (faktiskt, det är bara google handling) skulle EA greppa ny signal och även anpassning till signalen och göra nya ordningen eller justera aktuell beställning. Testning hittills är bra ändå. Göra saker som den borde vara. Endast Utmaningen nu är att jag är den enda uppdatering av filer och jag är sen i en hel del signal som antingen jag sover eller är jag ute fungerar.

      • Youssef 24 Februari 2010 kl 15:12 #

        Hej liaueg,

        Jag också jobbar på en sådan Ea, men, jag tror RSS kommer vara bättre för ;) Så ingen filuppladdning. Det kommer att bli mycket lätt, kolla här: http://articles.mql4.com/389

        Hälsningar från Tyskland

        • liaueg 24 februari 2010 kl 07:48 #

          Det kommer att bli stor.
          Jag kommer dock fortfarande att utveckla och testa min EA som en nödlösning tills din är tillgänglig :)

      • FirePips 24 februari 2010 kl 10:27 #

        Bra jobbat Liaueg ... låt oss veta hur du går :)

  6. Robin 24 februari, 2010 kl 07:19 #

    Ser ut som jag plockade en fantastisk vecka för att börja kolla dina signaler! Jag försöker avvänja mig bort hackig 15 minuter diagrammet handel och koncentrera sig på priset åtgärder på 4 timmar barer, så jag kommer att titta och lära. Tack.
    RB

    • FirePips 24 februari 2010 kl 10:29 #

      Välkommen ombord. Låt mig veta om du har några frågor :)

      • Manfred 24 Februari 2010 kl 01:21 #

        Hej,
        vilken typ av plattform du använder?
        ... Metatrade 4?

  7. okey 24 februari 2010 kl 07:40 #

    hej eld kärnor kan du pls hjälpa mig på den här situationen är det bättre att öppna en handel seperatly den 1 parti per par eller för att öppna den med 3 delar och stäng därefter?

    • FirePips 24 februari 2010 kl 07:45 #

      Om du riskerar% inte tillåter dig att handla 3 delar per handeln då kan du prova att använda en hel del. Jag har inte testat en hel del strategi igenom tillräckligt.

  8. Murat 24 feb 2010 kl 08:05 #

    mycket bra start på en vecka. igår tog jag de signaler och kärnor, och jag tackar er för det.

    Hur som helst måste vi säga att igår samtal var mycket mycket riskabelt, med stora stoploss, särskilt GBPJPY, så jag tog dem med hälften av den vanliga spel.
    Steady men lyckliga, lyckliga men stadig.

    ps
    detta bara säga att den rena pip resultatet på något sätt vilseledande. Det beror på risken för den inre handeln. 200 punkter på GBPJPY är inte (och skall inte vara) 200 pips på EURUSD eller CADJPY

    • FirePips 24 februari 2010 kl 08:09 #

      Jag ser din poäng Murat. Vad alternativ metod skulle du föreslå?

      • Murat 24 feb 2010 kl 08:37 #

        Jag tror att du gör mycket, verkligen! Du måste vara mer än människa att hantera blogg / twitter / facebook / mail alla togheter var 4 timme. Amazing.

        Det bästa sättet är att öppna ett demo eller riktigt konto som passar med den här webbplatsen http://www.mt4stats.com/

        i alla fall jag tycker är mycket arbete, kan du inte göra det på egen hand, behöver du en pålitlig kille som handeln precis enligt dina samtal osv ....

        ... Bara brainstorming ;)

        • FirePips 24 februari 2010 kl 10:32 #

          Mt4Stat ser bra ut, enda problemet är att jag inte handeln på MT4. De stöder MB Trading, jag gillar dem men har inte handlat med dem i tid.

  9. Onyebuchim 24 februari 2010 kl 07:07 #

    Hej brand,

    Jag tycks följa avvikelse framgång nivåer jämföra EA på manuell handel av dina signaler.

    Jag fick reda på att den manuella sätt verkar stödet vinstökning jämfört med EA.

    Förmodligen sin bcos det lättare att justera inställningarna manuellt än att hoppas på EA till det automatiskt.

    Jag fick en massa affärer slår stop loss med EA. och min prestation siffror med EA är ganska minimal att den manuella siffror du postat.

    Anyway jag är fortfarande efter den och hoppas på det bästa.

    • FirePips 24 februari 2010 kl 08:12 #

      Som ni vet redan att EA är i arbete. Jag hoppas att du testar den i demo-konto.

      Om du specifika exempel där det misslyckades sedan försöka lägga upp dem, kanske det kommer att hjälpa DeitPipsi att hitta kodningsfel om något.

  10. Kev 24 februari 2010 kl 09:30 #

    Hej FirePips - Hur länge har du gjort ditt system? Whats vinna%, max DD, max DD%? Tack

  11. Youssef 24 Februari 2010 kl 09:38 #

    Hej Firepips,
    Som ni redan ger dina signaler på Twitter, kan du lägga till en automatisk RSS Feed EA för folket, så att beställningar kommer att automatiskt att kopieras på sina konton,
    alla steg är här: http://articles.mql4.com/389
    Jag kunde hjälpa till med programmering, säg mig om du är intresserad, är det viktigt att använda samma syntax varje gång.
    Hälsningar från Tyskland

    • FirePips 25 februari 2010 kl 02:23 #

      Det är en bra idé. Jag håller syntaxen samma för det mesta. Låt mig veta om du har en exempelkod vi kan testa.

  12. richard 24 Februari 2010 kl 10:16 #

    yh Jag slags överens om att lära oss hur handeln istället för att bara säga gör detta eftersom Lets face it en av dessa dagar din signal tjänsten kommer inte att vara tillgänglig och sedan vad skulle folk göra som får din tjänst Jag antar att de skulle gå tillbaka att förlora pengar? Det enda men om du gjorde lär oss ditt system om du skulle behöva gå in i en massa detaljer, eftersom det finns så många handlare här på så många olika nivåer.

    • FirePips 24 februari 2010 kl 10:35 #

      Du har rätt. Som jag sade tidigare i andra kommentaren att låta mig tänka på det. Jag ska låta dig veta ...

  13. richard 24 Februari 2010 kl 10:16 #

    även sak om Zulu trade om im rätt jag tror det kan vara vägen att gå eftersom du inte skulle behöva skriva dem på Twitter och Facebook och e-signalerna, eftersom de kommer automatiskt att ske genom Zulu handeln där skulle man inte behöva skicka signaler till någon och allt du måste göra på din blogg är uppdaterad med resultat signalerna genom Zulu och lite forex chat och idéer och så vidare skulle jag inte se någon mening med att sända signaler till alla de platser som Twitter och så vidare när de automatiskt att få behandlas på det konto genom Zulu handel istället för att skriva signaler och skicka dem till alla olika rum strax göra en plats där alla här kommer att ta emot signalerna automatiskt rakt in i det konto jag tycker det är vettigt för mig bara mina tankar Jag tycker du ska göra det kommer att lösa hålet lol ea sak

    • FirePips 24 februari 2010 kl 10:42 #

      Låt oss anta att vi beslutar att gå på en sådan lösning, måste vi då välja mellan ZuluTrade, Collective2, RENTASIGNAL etc.

      Bekymrar mig mest är deras plattform, kan det vara instabil och ännu viktigare superbreda uppslag som de har. Plus inte alla skulle använda mäklare som de stöder och sedan ska jag sluta sända signaler på vanligt sätt också.

      • richard 24 Februari 2010 kl 11:05 #

        bra att behonest Jag skulle gå med ZuluTrade allt på det är gratis för dig och för oss och för mig verkar det mest ansedda företaget av dem alla också i dont tror att det plattform skulle bli instabil på grund av mängden av handlare som de har om det redan finns någon som var där med över 3000 suscribers under bältet och han får en halv pip per parti som handlas på varje persons konto och jag tror inte det har betydelse om sin demo eller inte så egentligen att du skulle tjäna mer och eftersom du får att extra halv pip och beroende på OW många sucribers du får som kan vara mer än vad din tjäna från din handel ensam men uppenbarligen i dont nej hur mycket du tjänar och så vidare och med hela mäklare sak de har de flesta av ECN mäklare där och plety av andra så jag tror inte det skulle vara att mycket av ett problem :)

        • richard 24 Februari 2010 kl 11:07 #

          allvarligt tänka på det jag tror att det löser många många problem och verkligen tror att mer effektivt och du öppnar dig själv upp till många fler människor intresserade av signaler och handel och så vidare

          • richard 24 Februari 2010 kl 12:06 #

            oh och även om problemet med den sprider jag tror är spreadarna samma spridning att det skulle vara på och individuella handel konto så vad någonsin suscribers spridningen är det mäklare dess exakt samma inte några zulu handel sprida eller nåt sånt i grunden dess exaclty samma som om jag sätter på handeln med mig själv, utom dess görs automatiskt tänkte zulu handel så det löser frågan om EA (inget brott dietpipsi) och du får lite pengar kastat din väg för din tid och ansträngning och det skulle finnas slipper skriva signaler ut för bloggen eller e-post eller Facebook eller Twitter som sparar mycket tid :) se det hela går ut bra du bara kan prova och gratis så ingen förlust för någon :)

  14. Sam 24 februari 2010 kl 10:42 #

    Jag tror faktiskt att ni skulle vinna mycket mer prenumeranter om du gav information om hur / varför / vad ditt system är. Ja, skulle de kanske säga "Jag behöver inte firepips nu", men jag tror att de är mer sannolikt att fortsätta att arbeta med er för att bekräfta sina poster.

    bara mina 2 kärnor värt.

    • FirePips 25 februari 2010 kl 02:26 #

      Kanske du har rätt. Sätt dig i mina skor och berätta om det finns ett enkelt svar för det.

      • Sam 27 februari 2010 kl 04:16 #

        Varför är det ett svårt beslut att fatta?

  15. Arnold 24 februari 2010 kl 21:50 #

    Bra jobbat Fire kärnor, jag respekterar din personlighet typ o, fortsätt med det får Gud den Allsmäktige streghteenu. Arnold

    • FirePips 25 februari 2010 kl 02:27 #

      Tack Arnold ... uppskattar dina kommentarer.

  16. Gao 24 februari 2010 kl 12:25 #

    Jag ser dig räkna kärnor av varje av de 3 partier som för handeln. för CADJPY till exempel som är 40 80 120, så att lika 240 kärnor. The stoploss var -55 punkter, så om stoploss blir träffad gör du räkna detta som -55 x 3 eller -115 pips? - Tack

    • FirePips 24 februari 2010 kl 12:58 #

      Thats right ... Stop Loss räknas på samma sätt.

  17. Manfred 24 Februari 2010 kl 01:22 #

    Hej,
    vilken typ av plattform du använder?
    ... Metatrade 4?

    • FirePips 25 februari 2010 kl 02:28 #

      Jag använder TradeStation och FXCM Active Trader. Jag har också använt Dukascopy och MB Trading i det förflutna.

  18. smarttiga 24 Feb 2010 kl 13:36 #

    tack Sir Firepips gör du värt för oss

  19. Trevor 24 februari 2010 kl 19:27 #

    Way to Go Firepips! Bra vecka!

  20. Kevin 24 feb 2010 kl 10:23 #

    Jag måste säga att detta var en bra vecka. Även jag är nyfiken på handelssystemet (bara för att jag skulle se hur mycket av det jag kunde automatisera). Jag har min egen framgång men jag ser också potential i att ha flera olika handel metoder. Jag handeln typiskt när marknaden är överköpt eller målpriset (som FP sa marknaden i sidled så det spelar ingen roll idag i alla fall). Jag skulle vilja få en förståelse men om jag skulle FP skulle jag inte ge ut de exakta detaljerna för en specifik orsak. Det tog tid, energi eller mycket klokt studier eller samtal att komma med detta system. Att tid och energi och investeringar för att faktiskt ge signaler för alla är tidskrävande och tar mycket tid som skulle kunna utnyttjas bättre på annat håll. Av den anledningen vill jag säga att systemet till dig själv eller de personer som har bidragit till att göra det bättre.

    Bara mina 2 pips också!

    • FirePips 25 februari 2010 kl 02:39 #

      Hej Kevin,

      Jag är så glad att höra dina tankar. Det tog mig år och oräkneliga timmar att komma dit jag är. Forex marknaden är full av överdrifter och falska löften, är att hitta en bra strategi kan ta år och sedan att behärska det tillsammans med att utveckla rätt tänkesätt ännu en utmaning.

      Tack för din kommentar!

  21. Newbie 24 februari 2010 kl 22:24 #

    Kan jag veta vad ECN mäklare som du använder?

    • FirePips 25 februari 2010 kl 02:40 #

      Jag har personligen handlas med TradeStation, Dukascopy, MBT Trading och FXCM Active Trader .... Aldrig haft några problem med dem.

  22. Vince 24 feb 2010 kl 22:28 #

    Hej, ser du en långsiktig nedåtgående trend för GBP / JPY?
    Jag har medel i USD, jag bor i Nya Zeeland - ser du en droppe i Kiwi dollar också?
    tack för dina signaler samt - Jag ger min donation till SPCA (djur)

    • FirePips 25 februari 2010 kl 02:42 #

      Först av allt Nz är awesome ... speciellt den södra ön :)

      Jag har inte studerat NZD så kan inte kommentera. Jag är mer av en gunga näringsidkare än en position handlare. Inte behärskar det ännu :)

  23. richard 24 Februari 2010 kl 10:29 #

    hej brand kärnor har du funderat på min ZuluTrade alternativ men jag svarade tillbaka till någon av dina frågor tidigare, men fortfarande inget svar jag verkligen tycker det skulle vara mer fördelaktigt för dig och oss om du gick på zulu handel

    • FirePips 25 februari 2010 kl 02:43 #

      Svarade nu ... kolla tillbaka din ursprungliga kommentar.

  24. Carson 25 februari 2010 kl 09:30 #

    Jag vet att folk gillar att pressa dig att tala om hur du väljer att handla på det sätt du gör och andra vill att du registrerar dig på ZuluTrade eller vad man inte, men ärligt jag tror att du gör mer än tillräckligt som det är. Oavsett vad du gör kommer det att finnas människor som vill mer och mer att göra deras liv enklare. Jag tror att alla bara ska chill och ta detta för vad det är: GRATIS PIPS! och många av dem.

    Allvarligt ... om du inte kan handla med e-postmeddelanden som skickas ut jag tror inte att du ska vara handel.

    • richard 24 Februari 2010 kl 22:57 #

      Jag relise dessa är gratis kärnor och jag har sagt många många gånger att jag tror vad eld kärnor gör det fantastiskt jag verkligen göra 1300 + kärnor i en vecka!! WOW!! alla im säger är att det fortfarande finns isuses med hur saker och ting görs som människor inte förstå de signaler spridning skillnaderna inte kunna handla på grund av andra åtaganden eller din tidszon som er i alos EA frågor som det stänger inte yrken och så vidare och även eld kärnor dutyy till Wright upp e-postmeddelanden och skicka twitters och Facebook och även denna blogg så jag tänkte att om firepips gjorde sin grej PIP befälhavare på en plattform där vi alla att få signaler direkt till har konto, då det löser alla issuse beskrivits ovan andfirepis blir lite av bit av kakan från handlar också så det är därför IM recommeding handel på zulu handel jag fortfarande tror detta är det smartaste alternativet åh förresten jag vill bara säga tack brand kärnor den här veckan Infact sedan ive blitt följer dig din fantastiska :)

      • Carson 25 februari 2010 kl 10:25 #

        Problemet är att du tror att alla kommer att kunna få denna konfiguration korrekt. Om människor inte ens kan räkna ut order i e-postmeddelanden, tror du de kommer att kunna räkna ut att inrätta ZuluTrade eller rent-a-signal? Tvivlar på det. Då istället för att fokusera på att sätta ut stor handel uppmanar han kommer att bombarderas med frågor om hur man ställer dem upp saker.

        • richard 24 Februari 2010 kl 23:35 #

          yh Jag ser din poäng im inte så säker men eftersom inrättandet zulu handeln är inte hans problem de har en FAQ och ett stöd och det finns sååå många människor recieveing signaler detta sätt som im säker den skränande vara så svårt im verkligen inte försöka göra människor göra vad jag för en dont har många problem handel signaler via min e-post ive fick även några av mina egna signaler som IM funderade på att skicka ut im bara försöka minska brand kärnor tid på vissa saker och bara göra hela processen easyier för någon annars om inte alla av oss är det dosnt påverkar mig om brand kärnor dont besluta att handeln på zulu im bara försöka hjälpa människor och lösa de problem som jag kan se im en givare lol inte en tagare

          • FirePips 25 februari 2010 kl 02:51 #

            Richard, jag tvivlar på det kommer att bli mycket hjälp.

            Vad sägs om detta ... du kan öppna konto hos dem och använda mina signaler att skicka ut till alla?

          • @ Declanor 25 februari 2010 kl 07:06 #

            dont ändra något firepips!

    • FirePips 25 februari 2010 kl 02:47 #

      Carson, jag håller med dig kompis. Det kommer bara att skapa fler indirekta för mig. Plus vad annat finns det för andra att göra om jag placerar affärer för dem.

    • nzforextrader 26 februari 2010 kl 01:00 #

      Hej Carson,
      Bra sagt. Jag är personligen demo handel och inte gör något bra på det, än så länge. Men jag är glad att ta emot vad jag någonsin kan jag, och uppskattar vad FP: s tillhandahåller. De folk som vill ha mer och mer så de själva kan få en enklare tid, endast kommer att få oss alla att missa, i slutändan. Så min vädjan till de få som kräver mer och mer, för ingen insats från deras egen del, "bara det lugnt och vara glad!"

  25. kev 24 februari 2010 kl 11:00 #

    Jag kommer andra att Carson!

  26. richard 24 Februari 2010 kl 11:13 #

    även jag tänkte bara för att ZuluTrade är gratis om något går fel så finns isnt att åtagande att betala för tjänsten varje månad medan säga att vi gick till en sida där man betalar för signaler och det gick fel på någons konto, då han / hon kunde för förlust pengar på grund av handeln går fel men även han / hon har betalat pengar för den tjänst som även har icke levererade så ZuluTrade är mycket tryggare om risken sidan av saken :)

  27. SMM 24 februari 2010 kl 11:14 #

    Stor handel Firepips! Som en erfaren aktör, rekommenderar jag mot automation med någon EA eller zulu, C2 eller nåt sånt. Trading är hårt arbete ... mycket hårt arbete. Automatisera minskar dina ansträngningar till en uppskattad nivå. Ni vet i den här branschen, du är bara så bra som din senaste handeln. Tänk att göra som du gör ... och om handlare vill vara framgångsrika, låt dem då lägga fram en liten ansträngning åtminstone. Men jag skulle älska dig att så småningom ge lite träning. Till dess skulle det vara möjligt att ta en kort berättelse med ett enstaka handel här och där om vad du ser? Sked utfodring oss med bitar av kunskap över tid är perfekt och låter dig styra vilken information delas ut och i vilken takt. Tack igen för era bidrag. Du är definitivt på toppen av min hjälte lista.

    • FirePips 25 februari 2010 kl 02:56 #

      Jag kan inte instämma mer. Det krävs mycket hårt arbete och människor inte inser vad som krävs för att skapa ett framgångsrikt system. Om de kan bara gå igenom samma resa som oss skulle de kanske uppskatta mer.

    • Adrian 25 februari 2010 kl 08:34 #

      Håller helt med SMM, måste du sätta i en del arbete själv. Firepips gör ett utmärkt jobb som den är, dont ändra en sak!

    • Jenni 25 februari 2010 kl 01:34 #

      Jag håller också. Trading är inte lätt, det finns mycket att lära. Ditt system är en stor hjälp och jag uppskattar verkligen ditt hårda arbete. Inte automatisera, inte göra det alltför lätt för människor. De kommer inte att värdet för insatser då.
      Ett stort tack från mig.

  28. David 25 februari 2010 kl 00:43 #

    ZuluTrade suger, för förvirrande på grund av hur det fungerar.
    Jag föredrar firepips att fortsätta att tillhandahålla oss signaler som han gör det just nu ...
    Du behöver bara kolla upp det var 4 timmar
    plus det hjälper dig att lära samt

    • Farhan 25 februari 2010 kl 07:24 #

      David jag är totalt överens med din kommentar.

      Vi bör inte göra något komplicerat, stökigt.

      Jag bekvämare att få signal efter varje 4 timmar och sköta det manuellt.

  29. Cirion 25 februari 2010 kl 02:13 #

    Hej Firepips,

    Är jag blind eller har du inte lägga upp stor förlust vecka (antingen i förra veckan eller den innan)
    Från mycket grova räkna det var runt -700 (x3lots = -2.100)
    En URL skulle vara bra om du gjorde efter den här
    Skål
    Cirion

    • FirePips 25 februari 2010 kl 02:20 #

      Det var inte så illa som du kanske tror. Jag kommer lägga upp detaljerad rapport i slutet av månaden som vanligt.

    • Kost Pipsi 25 februari 2010 kl 08:31 #

      Min räknas för februari hittills är

      Vecka 1: 431
      Vecka 2: -1.774
      Vecka 3: 330
      Vecka 4: 1.335

      Totalt för månaden aktuella: 322

      I ett inlägg Firepips sa att han inte var att räkna ut det i det ögonblicket av psykologiska skäl. Som jag antar går att visa att riktiga mentala tillstånd måste alltid arbetat. Men eftersom det fortfarande kommer ut till en positiv månad på denna punkt tror jag inte det finns några problem med att lägga ut den.

      Och sann 322 är inte en märklig månad. Men det är en positiv månad, precis, och jag skulle verkligen hellre ha en ful vecka i en månad som fortfarande kommer ut positiva, till belopp!

      • Cirion 25 februari 2010 kl 09:18 #

        Tack för att rensa upp det undrade varför alla positiva PIP utsläpp och inga negativa. Tack igen för clearing som upp

        Cirion

      • FirePips 25 februari 2010 kl 09:43 #

        Tack DietPipsi verkar din räkna tillräckligt nära :)

  30. Richard 25 februari 2010 kl 02:45 #

    hålla uppe det goda arbetet brand kärnor allvarligt dont avbryta som en gud pip eller ska jag säga min pip gud :) om det är i alla fall att jag kunde hjälpa dig eller anytyhing bara släppa mig ett mail :)

  31. Richard 25 februari 2010 kl 02:53 #

    hej brand kärnor Jag undrar om det ok för mig att lägga upp några signaler som jag kan ha becuse im försöka lista eller ditt system och vad du gör och jag vill gärna tro vad du tycker om min strategi om thats ok med dig att du kan alltid säga mig var att gå lol bara en tanke im också en gunga näringsidkaren inte lika bra som dig men du inte im försöker :)

    • FirePips 25 februari 2010 kl 03:02 #

      Visst ... så länge du inte kapa tråden och nej-länkar :)

  32. Richard 25 februari 2010 kl 03:08 #

    Nej jag ville inte länka något jag vill bara säga köpa GBP / USD på ?.????? stop loss på ?.????? resultatmål 1 ?.????? resultatmål 2 ?.????? så att göra detta är okej huvudsakligen im tänkande vad tycker du om de signaler om jag gjorde dem eftersom du verkar veta dina grejer också jag öppna två affärer samtidigt och sedan när den första handeln träffade första ta vinst jag skulle flytta stop loss på den andra handeln till nollresultat eller plus 10 kärnor så du verkligen cool med det? skulle du ge mig några råd ibland om du tror att jag skulle behöva det på signaler?

    • FirePips 25 februari 2010 kl 03:16 #

      Det bör inte vara ett problem.

  33. Donovan 25 februari 2010 kl 02:14 #

    Hur får man detta irriterande gratis signaler registreringen sluta visa hela tiden. Jag har lämnat min e-postadress och det fortsätter att komma upp. varje gång jag klickar på en sida

    • FirePips 25 februari 2010 kl 03:15 #

      Konstigt ... det bör inte dyka upp efter 2 besök. Försök igen och låt mig veta så ska jag ta ner det om det håller gör det.

      • Donovan 25 februari 2010 kl 02:22 #

        Det gör fortsätta göra det har varit sedan yesturday. Jag kommer hit från 2 bärbara datorer. men jag dont tycker att borde göra någon skillnad. ska jag prova att lägga din webbplats som en tillförlitlig plats.

        • Farhan 25 februari 2010 kl 07:52 #

          I nya Internet Explorer finns det ett alternativ raderar webbläsarens historia vid avslut, se till att den avmarkera.

          Hälsningar.

        • FirePips 25 februari 2010 kl 03:36 #

          Popup visar igen på olika PC och olika webbläsare.

          Prova att använda en dator och en webbläsare. Det borde sluta poppar upp efter att du har besökt två sidor. Låt mig veta.

          • Donovan 25 februari 2010 kl 02:47 #

            Jag har just drivit F5 3 gånger från denna laptop och det visade alla 3 gånger. Är jag den enda som har detta problem eller är det mer PPL. Även om jag hatar den här rutan jag kommer fortfarande att fortsätta att komma hit ändå.

            Hälsningar
            Donovan

    • FirePips 26 februari, 2010 kl 01:44 #

      Jag pratade med Rich på e-post och han kunde åtgärda problemet genom att ändra sin cookie-inställning.

      Hans Firefox var inställd på att acceptera cookies tills de löper ut, genom att ändra den med tills Firefox stängs åtgärdat problemet.

  34. Prakash 25 februari 2010 kl 05:03 #

    Jag tror vi kan gå med RSS-flöde och ett EA att plocka handeln från att RSS-url och handel med vårt konto. Så det finns ingen beroendet av några webbplatser som ZuluTrade eller RENTASIGNAL osv ...

    Men enda är syntaxen bör samma gång ...

  35. Farhan 25 februari 2010 kl 08:34 #

    euro / usd luk som kommer att beröra 1,3385 idag eller på fredag.

  36. Benoît 25 februari 2010 kl 09:29 #

    Hej firepips första tack så mycket för att dela ordning :)
    Det känns fantastiskt roligt :)
    Jag har gjort 2-program
    - En är att skapa OCO order (6 eller 3 order) på bara tid att fylla köpa, sälja pris, SL, TP1, 2,3
    - Andra är att radera alla OCO order för den aktuella valutan eller för alla valutor
    - Jag ska försöka göra en annan för att ta bort i väntan på att en valuta när den halva är fylld (öppet) och även att flytta SL när TP1 eller 2 är att nå, enligt din taktik

    Då jag vet inte om du är intressant? Men om ja kan du lägga på denna webbplats ett område för verktyg så?

  37. Benoît 25 februari 2010 kl 09:29 #

    Men oavsett om du är intressant (eller andra människor) Jag kan skicka det, bara berätta hur jag har att processen för att skicka bifogade handlingar (annat jag kan lägga här koden, men kommer att vara lite längre)
    Det upp till dig ;) , it's just a little way for me to bring my little stone, the only stone I can bring because if you trust on me to give excellent signals like you…it will be more lol ;)
    Except if you take reverse of my advices…lol (can work very well)
    all the best firepips and don't forget if one day you want to share also the way you create orders, don't hesited I think we will be a lot to thanks you for that and also it will be may be the possibility to provide like you good signals but on other time frame, for people who want to trade more and more.
    Good day, all the best
    Hälsningar
    Benoît

    • FirePips 25 February 2010 at 9:37 am #

      Thanks Benoit, You can email it to me and I'll attach to a new post (admin@firepips.com)

      I may create a new section for such things in the future, for now we keep it the way it is.

  38. Kev 25 February 2010 at 2:18 pm #

    Dear Firepips- Can we stop getting twitts each time some one else comments? I think we really need only twitts from Firepips on trades and his market conditionreports. There are so many people commenting here that is causing way too many twitts. This is too much. Please be kind to fix it.

    • FirePips 25 February 2010 at 2:42 pm #

      Sure, I'll have it fixed soon. Sorry about the mess.

      • FirePips 25 February 2010 at 2:50 pm #

        Alright…sorted. It should be fine now.

  39. FXKarim 25 February 2010 at 4:14 pm #

    thx a lot for that, fire :-)

  40. Adrian 25 February 2010 at 8:15 pm #

    Thanks for that it will make reading of Twitter much easier and for those like myself that receive them via SMS my phone will be much quieter!!

  41. choud2403 25 February 2010 at 8:20 pm #

    How to find a trading signal? I subcribed yesterday but haven't received any signal yet. Did you sent out any signal? How to locate them. I can see time and update time and order id number but don't know which one is for Feb 25th. I can only see Feb 24th. Please help.

  42. Adrian 25 February 2010 at 9:10 pm #

    Choud, Firepips has had such a good week this week that he doesnt want to "overtrade" so he has finished with signals for this week.
    Start again now Mon open, be patient its a system that works very well.

    • choud2403 25 February 2010 at 9:21 pm #

      Thanks Adrian. I wasn't sure about that. I thought he sent out signals but I didn't get any. It's good to know that firepips analyse his trade before entry. Not like other to jump any trade and can't sit on the hand.
      Good luck to firepips and his subscribers.

  43. choud2403 26 February 2010 at 3:06 am #

    hi firepip,
    All blog has last message showing at the top and the oldest message at the bottom. Why here it's opposite. Is there any way you can fix this where new message will show at the top and the old ones at the bottom. So, we don't have to scroll down at the bottom to see the newest message.

    • FirePips 26 February 2010 at 3:59 am #

      Is it really? I thought most blogs have new comments at the bottom. What do other think?

      You can also click on Sort by "Last Activity" right before the first comment. I can make that as a default option if others also feel that it is a better way.

      • Diet Pipsi 1 March 2010 at 4:26 am #

        I have no issue with whether it's newest at the top or newest at the bottom, but one thing Twitter does that drives me nuts is instead of just giving the date and time of each post, it simply says "About 4 hours ago" or "About 57 minutes ago" or something like that. I have not bothered to check, so if you can set Twitter to just tell the exact date and time of each post, then it's my own problem for not checking into it.

        However, if you know a way to make Twitter just display the exact date and time of each post (or if anyone else does) I'd appreciate the info on how to do that.

        Tack!

  44. MSS 26 February 2010 at 4:43 am #

    Hello from HK- Further to SMM's comments – Would appreciate if you can put some comments on why a particular trade is suggested. Totally agree with SMM, no automation can replace hardwork. A notebook and pen should suffice. Better to focus the energy on some backtesting strategies and share. Rest up FP, we need you back in action on Monday. Thank you for all your hardwork, keep it up //Cheers

    • FirePips 26 February 2010 at 11:40 am #

      Yeah…I need to work out a more balance approach. I am not ready to give away everything yet but I think bit more insight into the trades won't hurt.

  45. ross 26 February 2010 at 5:39 am #

    FIREPIPS, I have seen some software that takes your trade from metatrader and posts it to twitter – that might save you some time…

    • FirePips 26 February 2010 at 11:37 am #

      Thanks Ross, the only problem is that I don't use MT4.

      • ross 27 February 2010 at 4:57 am #

        ok – thanks for the reply – there may be a way to take the twitter messages make the trades on MT4 if you are interested in that…

  46. Adomas 26 February 2010 at 8:07 am #

    Hej. I'm new to this and I'll start following firepips next week with small lots. Less then 1% risk. I've read all comments and this is what I can tell:__1. Novice traders, please follow firepips with demos. And only after 1-3 months start with real money. If you do not know what you do and blindly follow, you will burn your account.__2. Do not think that this is a holy grail and you'll grow you $1000 acount to $1000000 per year. Nothing is achieved so easily.__3. Do not ask for a trade automation. It will keep you out of trading process. So put in this at least some of your time.__4. When you make trades, learn. And someday start your own strategy. Become independent.
    5. To make your own strategy takes 6-12 even more months. And only after 1 year testing you can tell that it works. One week with impressive gain doesn't mean, that next one will be the same. It can be just luck.

    • FirePips 26 February 2010 at 11:44 am #

      Good tips there Admoas. Tack för att dela med oss.

  47. Radi0man 26 February 2010 at 9:04 pm #

    kan ni alla har en avkopplande helg ... Först av allt -> FirePips :)

    Cu, Radi0man

  48. Massimo 27 februari 2010 kl 05:36 #

    Hej FirePips och alla
    Tack för allt ert arbete och jag kommer att lägga min lilla bidra:
    Januari
    +934
    GBP / USD -130
    GBP / JPY -672
    EUR / JPY 620
    CAD / JPY 446
    EUR / USD 670

    Februari
    +302
    GBP / USD -1.495
    GBP / JPY -75
    EUR / JPY 630
    CAD / JPY 641
    EUR / USD 601

    Totalt för två månader 1.236
    Totalt utan GBP 3.608

    Endast för analys
    Trevlig helg

    • FirePips 1 mars 2010 kl 02:28 #

      Intressant statistik Massimo. Jag ska göra några förändringar denna vecka baserat på denna rapport.

  49. Louie den 28 februari 2010 03:04 #

    Hej FirePips,

    Jag började bara att ha en levande handel för en månad sedan och mina $ 75 i FXCM mikro konto reduceras till $ 44. Är det okej att handla dina signaler med denna lilla mängd kapital? Jag har råd att förlora detta ändå. Eller ska jag sätta in mer? Tack ..

    • FirePips 1 mars 2010 kl 02:29 #

      Som KusniAgos nämns nedan, försök handel demo först. Du skulle då kunna arbeta ut hur mycket pengar du verkligen behöver.

      • Louie 1 mars, 2010 kl 04:36 #

        okej. tack FirePips och KusniAgos.

  50. KusniAgos 28 februari 2010 22:17 #

    Hej Louie,

    Enligt min åsikt, du bättre handel med demo som beloppet för en 3% förlust i pengar förvaltning inte kan översättas till ett handelssystem position. Åtminstone om du har 500 US dollar, skulle 3% förlust omkring oss $ 15, så $ 0,10 per pip i 3 delar är ca $ 0,30 och det stoploss kan ställas in vid -50 kärnor. Detta är mer realistiskt. Detta tar endast hänsyn endast för 1 valutahandel. Glad avkastning.


Lämna ett svar